Silniki elektryczne MGM z hamulcem

Silniki elektryczne MGM to silniki asynchroniczne, trójfazowe, całkowicie zamknięte, chłodzone wentylatorem. Silniki posiadają szybkie i precyzyjne hamowanie, gwarantujące natychmiastowa interwencję w przypadku wystąpienia awarii zasilania. Silniki zapewniają równy moment hamowania w obu kierunkach.

Silniki elektryczne MGM są szczególnie polecane do podnoszenia i przemieszczania maszyn, oprzyrządowania maszyn, do maszynowni w przemyśle włókienniczym, ceramicznym, pakowniczym i wszędzie tam gdzie wymagana jest precyzja i szybkość działania.

Silniki jako standardowo montowane w pozycji B3 (ze stopą) są zintegrowane ze stopą (nie są mocowane do ramy) przez co silnik jest bardzo wytrzymały. Ta właściwość jest ważna w sytuacji, gdzie występują duże obciążenia podczas cyklu start/stop.

Hamulec tarczowy posiada trwałe okładziny bezazbestowe z wysokim współczynnikiem tarcia. Silniki posiadają stopień ochrony IP 54 i klasę izolacji F. Na życzenie mogą być dostarczone w stopniu IP 55 lub IP 56 i z klasa izolacji H.

Seria BA to 3-fazowe silniki elektryczne asynchroniczne całkowicie zamknięte z chłodzeniem wentylatorowym (TEFC). Silniki występują w zakresie rozmiaru od 71 do 280. Standardowo występuje zasilacz 3-fazowy AC. Na życzenie silnik może być wyposażony w hamulec DC z prostownikiem zintegrowanym w skrzynce zaciskowej. Prostownik jest dostarczany z zabezpieczeniem antyprzepięciowym. Wszystkie silniki serii BA posiadają ręczne zwalnianie hamulca. Wentylator montowany jest pomiędzy silnikiem, a zespołem hamulcowym. Do głównych cech silników serii BA można zaliczyć: bardzo szybkie hamowanie również przy wysokim momencie obrotowym, stały moment hamowania, bardzo duża liczbę cykli start/stop również w trudnych warunkach.

Seria BM to 3-fazowe silniki elektryczne asynchroniczne całkowicie zamknięte z chłodzeniem wentylatorowym (TEFC). Silniki występują w zakresie rozmiaru od 56 do 160. Standardowo występuje zasilacz hamulca DC z prostownikiem zintegrowanym w skrzynce zaciskowej. Prostownik jest dostarczany z zabezpieczeniem antyprzepięciowym. Wentylator montowany jest na nienapędowej części wału. Do głównych cech serii BM można zaliczyć: niski współczynnik hałasu podczas hamowania, stopniowe przyspieszenie podczas startu i zatrzymania silnika, zredukowane wymiary urządzenia.

Silniki elektryczne - seria BA, BM - zakres produkcji

silniki elektryczne MGM

Charakterystyka elektromechaniczna

silniki elektryczne MGM

 

Tolerancje mechaniczne

silniki elektryczne MGM

 

Wymiary kołnierza standardowego i specjalnego, wymiar wału

silniki elektryczne MGM

silniki elektryczne MGM

silniki elektryczne MGM

* ten typ kołnierza wymaga specjalnego wału. Długość silnika (Q) 25mm

** typ kołnierza wymaga niestandardowego łożyska, wał jest standardowy

*** różnica pomiędzy wymiarem pomniejszonego i standardowego kołnierza nie ma wpływu na prawidłowy montaż silnika

 

Konstrukcja i sposób montażu silnika

Wał w układzie poziomym (EN 60034-7)

silniki elektryczne MGM

 

Wał w układzie pionowym (EN 60034-7)

silniki elektryczne MGM

 

Łożyska w silnikach

Silniki MGM są wyposażone w łożysko kulkowe z podwójną uszczelką. Łożyska są smarowane jednorazowo przez cały okres pracy. Podkładki są wykonane z gumy syntetycznej odpornej na smar i ścieranie.

silniki elektryczne MGM

Podstawy pod silnik

Podstawy i szyny pod silniki elektryczne

Silniki elektryczne MGM | seria BA | B5

BA

3-fazowe silniki elektryczne asynchroniczne całkowicie zamknięte z chłodzeniem...

Silniki elektryczne MGM | seria BM | B5

BM

3-fazowe silniki elektryczne asynchroniczne całkowicie zamknięte z chłodzeniem...

Polish Belarusian Czech English German Russian Slovak Ukrainian