Okrągłe prowadnice liniowe DryLin® R

Liniowe łożyska ślizgowe DryLin® R opierają się na polimerach wyjątkowo odpornych na zużycie, zaprojektowanych specjalnie do technologii liniowej. Wymiary są z zgodne z wymiarami łożysk kulkowych. Wyjątkowa geometria zapewnia trwałość nawet w ekstremalnych warunkach pracy.

Standardowe łożyska cylindryczne zawierają wkładkę wykonaną z iglidur® J, która jest wpasowana w adapter z anodowanego aluminium. Osiowa stabilizacja wkładki jest realizowana przy pomocy pierścienia. Łożyska liniowe DryLin® wykonane z litego polimeru są dostępne w identycznych rozmiarach. Są wykonane w całości z wytrzymałego iglidur® J i oferują szczególne możliwości techniczne. Aplikacje wykorzystujące części wykonane ze stali nierdzewnej (np. w przemyśle spożywczym) stwarzają doskonałe warunku do wykorzystania łożysk z litego polimeru. Uzyskuje się także dodatkowe zmniejszenie wagi. Obie wersje są zaprojektowane do instalacji w oprawach o tolerancji H7. Montuje się je tak, jak łożyska kulkowe - przy pomocy pierścieni wg DIN 471/472. Cienkie łożyska cylindryczne typu 02 są wprasowywane do otworu H7. Można wykorzystać do tego celu standardowe kleje dwuskładnikowe.

Szczególne właściwości DryLin® R

Istotną właściwością wszystkich dostępnych łożysk liniowych jest ich tolerancja na zanieczyszczenia. W większości systemów zalecane jest stosowanie plomb i wycieraczek, nawet przy niskiej akumulacji zanieczyszczeń. Żaden system nie oferuje takiego zabezpieczenia przez zanieczyszczeniami jak DryLin®. Pozbycie się smarów i wykorzystanie specjalnej konstrukcji łożysk ślizgowych z wkładkami daje doskonały efekt w środowiskach, gdzie następuje znaczne gromadzenie brudu. Nawet, gdy mokre zanieczyszczenia pojawią się na wale, są ścierane elementami ślizgowymi w obszar, gdzie już nie przeszkadzają. Elementy ślizgające na łożyskach DryLin® wracają wtedy na czysty tor, pozbawiony z jakichkolwiek zanieczyszczeń.

Informacje techniczne

 łożyska ślizgowe drylin R

 łożyska ślizgowe drylin R

Porównanie dopuszczalnych obciążeń dynamicznych DryLin® R

 łożyska ślizgowe drylin R

Łożyska liniowe dzielone

 łożyska ślizgowe drylin R łożyska ślizgowe drylin R

 łożyska ślizgowe drylin R

Zastosowania na granicy możliwości technicznych lub w wyjątkowo lepkich środowiskach są skazane na częstą wymianę łożysk. W wielu wypadkach DryLin® może wielokrotnie przedłużyć czas użytkowania. Jednakże w takich warunkach też czasami konieczna jest wymiana łożysk. W tym wypadku łożyska ślizgowe 'DryLin® mogą się przyczynić do zmniejszenia kosztów, ponieważ wystarczy wymienić tylko wkładki. To często zmniejsza koszty o ponad 90% Dodatkowo unika się rozmontowywania wałów. Łożyska dzielone łatwo wyjmuje się z opraw i otwiera. Wkładkę nakłada się na wał poprzez złączenie dwóch połówek. Gama dzielonych łożysk DryLin® pozwala zmniejszyć do minimum czas potrzebny na montaż.

Łożyska samonastawne

 łożyska ślizgowe drylin R

Liniowe łożyska ślizgowe DryLin® typu 03 mają duże zalety w zastosowania z równoległymi wałami. Kompensują błędy równoległości i ułożenia dzięki swojej wyjątkowej geometrii i powinny być używane na wale najdalej od napędu. Sferyczny obszar na zewnętrznym kołnierzu aluminiowych łożysk zapewnia samoregulację. Uniknięto redukcji obciążalności dzięki temu, że zawsze całość powierzchni przylega do wału. Dzięki rozłożeniu obciążenia na całość łożyska, w samoregulujących łożyskach ślizgowych DryLin® nie występują obciążenia krawędziowe. Aby skompensować błędy równoległości, średnica zewnętrzna jest mniejsza od otworu w oprawie (w zależności od rozmiaru) o 0.2 do 0.3 mm. Łożyska te są osadzone elastycznie dzięki zastosowaniu O-ringów. Nadmiar ten pozwala na większe możliwe odchylenie od równoległości. Samoregulujące łożyska DryLin® są dostarczane anodowane. Powierzchnia taka gwarantuje maksymalną odporność na zużycie, gdy aluminiowe łożysko porusza się w oprawie w czasie kompensacji niedokładności.

Innym wariantem są oprawy serii OJUM06 LL i RJUM-06 LL (obie poniżej). Sposób mocowania łożysk pozwala na kompensację równoległości nawet o ±3 mm. Unikalne zawieszenie oprawy poruszającej się w kierunku Z pozwala na korekcję błędu kąta nawet do 3.5°.

łożyska ślizgowe drylin R

  • Filtruj
Precyzyjny wałek stalowy SWM/EWM

Precyzyjny wałek stalowy SWM/EWM

Wydrążony wałek aluminiowy AWM

AWM

Wydrążony wałek aluminiowy AWM

Precyzyjny wałek aluminiowy AWMP

Precyzyjny wałek aluminiowy AWMP

Wałek aluminiowy wspornikowy AWMU

Wałek aluminiowy wspornikowy AWMU

Wałek z włókien węglowych CWM

CWM

Wałek z włókien węglowych CWM

Wspornikowy wałek stalowy SWUM/EWUM

Wspornikowy wałek stalowy SWUM/EWUM

Wspornikowy wałek stalowy SWUMN/EWUMN

Wspornikowy wałek stalowy SWUMN/EWUMN

Oprawa stojakowa OGA otwarta, wersja długa

OGA

Oprawa stojakowa OGA otwarta, wersja długa

Oprawa stojakowa OGAS otwarta, wersja krótka

Oprawa stojakowa OGAS otwarta, wersja krótka

Wspornik końcowy wałka ruchomy typ TA

TA

Wspornik końcowy wałka ruchomy typ TA

Wspornik końcowy wałka, stały, typ TAF

TAF

Wspornik końcowy wałka, stały, typ TAF

Wspornik końcowy wałka standardowy, typ WA

WA

Wspornik końcowy wałka standardowy, typ WA

Wspornik końcowy wałka miniaturowy, typ WAC

WAC

Wspornik końcowy wałka miniaturowy, typ WAC

Wspornik końcowy wałka płaski, typ WAS

WAS

Wspornik końcowy wałka płaski, typ WAS

Wspornik końcowy wałka, typ WAF

WAF

Wspornik końcowy wałka, typ WAF

Wkładka JUM-01 igus® DryLin® z tworzywa

Wkładka JUM-01 igus® DryLin® z tworzywa

Polish Belarusian Czech English German Russian Slovak Ukrainian