Łożyska ślizgowe

Charakterystyka łożysk

Dzięki swojej konstrukcji - części toczne zastąpione częściami ślizgowymi, wahliwość - są przystosowane do przenoszenia bardzo dużych obciążeń. Realizują ruchy nastawne, oscylacyjne, przechylne i wahliwe. Znalazły zastosowanie wszędzie tam, gdzie na skutek bardzo dużych obciążeń łożyska toczne nie potrafiły właściwie spełnić swojej funkcji.
Występuje wiele odmian łożysk ślizgowych ze względu na budowę oraz rodzaj zastosowanych materiałów. Charakterystyczną cechą łożysk przegubowych jest to, że obie powierzchnie pracujące (trące) należą do łożyska.

Materiał i rodzaj obsługi

  • stal / stal - minimalny dozór konieczny
  • stal / brąz spiekany - bezobsługowe
  • stal / tkanina PTFE - bezobsługowe (PTFE – teflon)
  • stal / kompozyt PTFE - bezobsługowe (PTFE – teflon)
  • chrom / kompozyt PTFE - bezobsługowe (PTFE – teflon)
  • stal / specjalny brąz - bezobsługowe

Oznaczenia łożysk, indeksy

GE.. + (oznaczenie za wymiarem)

  • ..ES - standard (stal / stal)
  • ..ES2RS - standard (stal / stal) wersja uszczelniona
  • ..HS - zwiększony kąt działania (stal / stal)
  • ..HS2RS  - zwiększony kąt działania (stal / stal) wersja uszczelniona
  • ..ECR - standard (chrom / kompozyt)
  • ..ECR2RS - standard (chrom / kompozyt) wersja uszczelniona
  • ..HCR - zwiększony kąt działania (chrom / kompozyt)
  • ..HCR2RS - zwiększony kąt działania (chrom / kompozyt) wersja uszczelniona
  • ..QCR - duże rozmiary (chrom / PTFE - tkanina) dzielony pierścień zewnętrzny

GW.. - łożyska wzdłużne

Niestandardowe rozmiary zaznaczane są literą X za symbolem łożyska.
Do standardowych zastosowań zalecane są łożyska w wykonaniu podstawowym  ..ES, również w wersji uszczelnionej  ..ES2RS. Należy jednak pamiętać, że kąt działania w łożyskach uszczelnianych jest znacznie ograniczony. W wypadku bardzo dużych i zmiennych obciążeń zalecane są łożyska ze zwiększonym kątem działania ..HS, dostępne również w wersji uszczelnianej ..HS2RS. Coraz większą popularnością cieszą się łożyska bezobsługowe serii ..CR.. w których standardowe pary trące zostały zastąpione przez parę chrom / kompozyt PTFE. Łożyska największych rozmiarów serii ..QCR ze względów montażowych mają dwuczęściowy, skręcany śrubami pierścień zewnętrzny.

  • Filtruj
Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GE przegubowe poprzeczne

Łożyska ślizgowe typ GW wzdłużne

Łożyska ślizgowe typ GW wzdłużne

rjum-01

Liniowe łożysko ślizgowe RJUM-01

Liniowe łożysko ślizgowe RJM-01 lite z tworzywa iglidur® J

Liniowe łożysko ślizgowe RJM-01 lite z tworzywa iglidur® J

Liniowe łożysko dzielone TJUM-01

Liniowe łożysko dzielone TJUM-01

Liniowe łożysko ślizgowe RJUM-03

Liniowe łożysko ślizgowe RJUM-03

Liniowe łożysko ślizgowe TJUM-03

Liniowe łożysko ślizgowe TJUM-03

Liniowe łożysko ślizgowe RJUM-02

Liniowe łożysko ślizgowe RJUM-02

Polish Belarusian Czech English German Russian Slovak Ukrainian