TUP1, TUP2, TUF1, TUW

Tuleje ślizgowe typu TUP1, TUP2, TUF1 i podkładki ślizgowe TUW

Dzięki nowej technologii warstwowych materiałów kompozytowych i polimerowych tuleje ślizgowe mają niemal nieograniczone zastosowanie. Nowe materiały, z których wykonywane są powierzchnie trące, nadały tulejom nieocenione cechy:

  • niewielkie opory ruchu (mały moment tarcia, mały współczynnik tarcia)
  • duża odporność na zużycie i temperatury niskie i wysokie
  • zdolność przenoszenia zakładanych obciążeń
  • tłumienie drgań
  • odporność na substancje chemiczne

Tuleje ślizgowe TUP1

tuleje ślizgowe

 

  • TUP1.. – tuleje ślizgowe
  • TUF.. – tuleje ślizgowe z kołnierzem
  • TUW1.. – podkładki ślizgowe

Tuleje wykonane ze stali z wewnętrzną warstwą ślizgową z PTFE (policzterofluoroetylen) z porowatym brązem.

 

Struktura materiałów

TUP-1 kompozyt na bazie politetrafluoroetylenu – teflonu (PTFE)

  • PTFE z ołowiem wprasowany w porowatą warstwę brązu
  • brąz porowaty
  • materiał bazowy – stal
  • pokrycie cynkiem i pokrycie elektrolityczne miedzią


UF-1 złożony jest z trzech warstw materiałów: wewnętrzna warstwa ze stali, zespolona metodą termiczną z porowatą warstwą brązu, nasyconą i przeplataną materiałem z polimeru. Powierzchnia warstwy polimerowej wygładzana do głębokości zagłębień z brązu jest mieszanką PTFE i ołowiu o grubości ok. 0,01-0,03 mm.

 

Środowisko i zastosowanie TUP1

  • małe zapotrzebowanie na olej lub nawet brak smarowania tam, gdzie trudno go zaaplikować lub gdzie nie jest w ogóle używany
  • niski współczynnik tarcia, powolne zużycie, długa żywotność
  • może przenosić obciążenia na całej powierzchni z zachowaniem elastyczności i plastyczności
  • może być używane w temperaturze od –195 do +270°C
  • niski poziom wibracji, hałasu i zanieczyszczenia powietrza
  • wytwarzanie cienkiej powłoki z PTEE i ołowiu, chroniącej powierzchnię metalu przed matowieniem
  • wymagana obniżona twardość powierzchni współpracującej
  • kompaktowa i lekka konstrukcja
  • odporność na olej i wodę
  • niska rozszerzalność cieplna
  • dobre przewodnictwo cieplne, przy dużej stabilności wymiarów
  • przy wykorzystaniu specjalnych metali do powlekania zachowuje odporność na gazy i różnego rodzaju smary przemysłowe
  • zwiększona tolerancja na kurz i zanieczyszczenia
  • obciążenie: 140N/mm2
  • środowisko pracy: -195°C - +270°C
  • maksymalne przyspieszenie: 5m/s

 

Ścieralność

UF-1 ma bardzo niski współczynnik tarcia, który mieści się w przedziale 0,04-0,20, a przy większych obciążeniach i mniejszych prędkościach spada. Przy śladowych ilościach oleju współczynnik ścieralności dla TUP-1 może być niższy niż 0,05 mimo małego obciążenia i dużej prędkości.

 

Tuleje ślizgowe TUP2

tuleje ślizgowe

 

  • TUP2.. – tuleje ślizgowe
  • TUW2.. – podkładki ślizgowe

Tuleje wykonane ze stali z wewnętrzną warstwą ślizgową z POM (poliacetal) z nałożonym smarem na porowatą warstwę.

 

Właściwości TUP2

  • konieczność smarowania
  • warstwa porowata pozwala na ograniczenie ilości zużywanego smaru
  • obciążenie: 140N/mm2
  • środowisko pracy: -195°C - +270°C
  • współczynnik tarcia: 0,04 - 0,20
  • maksymalne przyspieszenie: 5m/s

CNC LAND akcesoria cnc